Klasa IV
Do zeszytu:
What time is it? - Która godzina
quarter - kwadrans (15 min)
half past - pół godziny po (zawsze w tej formie)
past - po
to - przed
1) It's one o'clock. - Jest godzina 1:00.
W tej sytuacji zamiast ONE możemy podstawić dowolną godzinę od 1-12.
Uwaga ! Anglicy nie używają godzin 13-24. Czyli jeśli chcemy powiedzieć, że jest np. 19:00
mówimy: It's seven o'clock. - Jest 7:00.
2) It's half past six. - Jest 6:30 (dosłownie pół godziny po szóstej)- warto zapamiętać, że podkreślone fragmenty muszą się zgadzać.
3) Dowolna godzina, gdzie minuty mieszczą się w przedziale od 1-30.
! Zawsze będziemy zaczynać od minut!
Używamy pośrodku PAST
- 7:10 - It's ten past seven. - Jest 10 minut po 7.
12:25 - It's twenty-five past twelve, - Jest 25 minut po 12.
4) Dowolna godzina, gdzie minuty mieszczą się w przedziale od 31-59.
! Znów zaczynamy od minut, ale będziemy mówić ile minut brakuje do kolejnej godziny!
Używamy pośrodku TO
- 10:50 - It's ten to eleven. - Jest 10 minut przed 11.
3:45 - It's quarter to four. - Jest kwadrans przed 4.
What time is the match/concert? - O której godzinie jest mecz/koncert?
Odpowiadamy: At eight o'clock.
At używamy, gdy mówimy , o której godzinie ma miejsce jakieś wydarzenie.
Zadanie:
Obejrzeć filmik: https://www.youtube.com/watch?v=fq2tRfHu5s8
ćwiczenia 53/ 1,5, + ćw. 2 dla chętnych
Klasa V
Do zeszytu:
Przepisać notatkę, która znajduje się w zeszycie ćwiczeń na str. 92/6.2 - zatytułować "Czas Past Simple - przeszły dokonany"
yesterday- wczoraj
5 minutes ago - 5 minut temu
3 days ago - 3 dni temu
4 months ago - 4 miesiące temu
zadanie:
ćwiczenia 51/1,2 (w zadaniu 2 używamy czasowników - 2. invite, 3. stop, 4. dance, 5. help, 6. like w zmienionej zgodnie z zasadą formie)
Klasa VI
Do zeszytu:
Ze słowniczka str. 89 dział 6.4
zadanie:
ćwiczenia 53/1,2
Klasa VII
Do zeszytu:
wypisać ze słowniczka str. 77 wyrażenia 6.3
Przeczytać ze zrozumienie tekst ze str. 71
Klasa VIII
Zadanie na 30.03 : napisać wypowiedź pisemną podr. 72/4.
Przyjrzeć się słowniczkowi z rozdziału 9 na str. 76, przyswoić funkcje językowe ze str. 81