Planowany termin wykonania: od 24 do 31.03.
Marzec - zagadnienia programowe i zadania domowe
Zadane zadania wykonujemy samodzielnie, systematycznie, zgodnie z planem zajęć szkolnych, na miarę swoich sił, możliwości i zainteresowań. |
I Sławni Polacy
- Maria Skłodowska-Curie i Wisława Szymborska - noblistki - przeczytać teksty z podręcznika - s. 6 - 9; 16 – 17
- obliczanie obwodów figur (trójkąty i prostokąty) ; poznanie równoległości - przeczytać informacje w podr. s.12 - 13 i wykonać zad. do zeszytu : 1, 3, 4, 5 ze str. 4 ; 2, 3 s. 5 i 4, 5 / 5 ; *1 / 5
+ do zeszytu: Obwód figury to suma jej boków. + zadania na s.12 i 13.
+ do zesz.: Rodzaje trójkątów: równoboczny, równoramienny, różnoboczny -inf. P. s. 4 i 5.
- podpisanie nazw instrumentów - Ćwiczenia 4, zad. 3, s. 5 na podstawie informacji z tekstu obok - s. 4 + zad. 1, 2
- praca plastyczna farbami „Bukiet kwiatów” na wzór obrazu polskiej malarki - Ogi Boznańskiej - podr. s. 11
- co najmniej 3 x w tygodniu wykonywać ćwiczenia ruchowe z podanego zestawu: marszobieg, „przeplatanka”, ćwiczenia rąk i nóg, w leżeniu, w parze, na czworakach oraz z hula-hop lub skakanką i biegi na krótkim dystansie
- rysowanie figur geometrycznych w programie: „Paint” i obrazków z nich wykonanych (np. kwiaty)
II Znane kobiety
- Wanda Rutkiewicz-himalaistka, królowa najwyższych gór - przeczytać tekst z podr. s.20-21 i wpisać do zeszyt. przyr.: Wanda Rutkiewicz jako pierwsza Polka i Europejka weszła na Mount Everest (8848 m n.p.m.)
- najwyższe szczyty świata (na wszystkich 7 kontynentach - odczytanie z mapy, + do zeszytu przyrodn. krótka definicja kontynentów) i przeczytać tekst z podr. s. 22 - 23
- praca kobiet w mojej rodzinie i ich zainteresowania - kilkuzdaniowa wypowiedź do zeszytu polon.
- liczenie do 1000 pełnymi setkami i dziesiątkami, porównywanie liczb trzycyfrowych i zapisywanie ich słownie + do zeszytu matemat.: 4 7 2 <S D J>
472 = 400 + 70 + 2 = 4 x 100 + 7 x 10 + 2 x 1
10 x 10 = 100 10 x 100 = 1000
oraz ramek z podr. s. 19 i zad. 1, 2, 3 s. 18 i 19 ; *4 / 18
+ wzorcowy przykład ze str. 27 i zad. do zeszytu matem. : 1, 4 s. 27
- tańczenie „twista” (skręty rąk, nóg i bioder) do wybranego utworu muzycznego (np. z Internetu)
- wykonać na kolorowej kartce z bloku technicznego drzewo genealogiczne „kobiet w swojej rodzinie” lub bransoletkę z dowolnych materiałów, koralików, makaronu..
- ćwiczenia ruchowe: „kołyska”, „zbieranie grzybków”, „pajacyki”, „skłon japoński” oraz zabawa ruchowa „Berek rodzinny” i bieg z przeszkodami
III Nadeszła wiosna
- ćwiczenia dykcyjne + do zeszytu polon. : Szumi sosna, szumi las, że już wiosny nadszedł czas.
- przeczytać tekst, wiersz i informacje o wiośnie - podr. s. 38, 40 ; oznaki wiosny w najbliższym otoczeniu
- wykonać w programie do rysowania „Paint” obrazek n. t. „Pani Wiosna” lub „Wiosna w przyrodzie”, a w programie do pisania „Word” napisać kilka zdań n. t. tej pory roku - zapisać w swoim pliku na pulpicie (instrukcja na str. internet. szkoły w 1) zad. dom. z eduk. inf. dla kl. I i II)
- wiosenne kwiaty - przeczytać wiersz i informacje o liczebniku - podr. s. 26 oraz wypisać liczebniki do zeszytu polon. z wiersza „Bukiet” Grażyny Lech i zapisać w nim: Liczebniki - ile?, który? Wykonać w Ćw. 4 zad. 1, str. 23.
- pisownia rzeczowników i czasowników z końcówką -ą lub -om oraz -ą i -ę - wykonać zad. w Ćw. 4: 1, 2, 3, str. 30 ; 2, s. 32 i 36; 1, 2, 3, s. 40
- wiosna w polu – prace rolników; rośliny zbożowe ( zboża uprawiane w Polsce), okopowe, oleiste i włókniste - przeczytać tekst z podr. s. 45, 48-51- wypisać do zeszyt. przyr. przykłady roślin z poszczególnych grup
- budowa rośliny zbożowej - rysunek do zeszyt. przyr. - podr. s. 48
- zwierzęta naszych pól i łąk - przeczytać tekst z podr. - s. 46
- odejmowanie od liczb trzycyfrowych jedno- dwu- i trzycyfrowych - wykonać zad. w podr. 4, 7, s. 35 ; 4, 7 s. 39 ; *8 / 35 w zeszycie matemat.
- dodawanie i odejmowanie pisemne liczb trzycyfrowych - wykonać zad. w podr.: 3 s. 42 i 43 ; 4 / 47 ; 4, 7 / 39 ; 1 / 42, 43 + wzorcowe przykłady ze str. 42, 43, 47 do zeszytu matem.
- przepisać do zeszytu z muzyki: 1, 2 i 3 zwrotkę piosenki - Ćw. 4, str. 33
- wykonać plakat n. t. „Pierwszych wiosennych kwiatów” na kartce z kolorowego bloku technicznego z hasłem i podpisanymi poprawnie nazwami kwiatów oraz napisanym z pamięci po zrobieniu linii tekstem:
Drogie Dzieci!
Nastała kalendarzowa wiosna. My, pierwsze wiosenne kwiaty: przebiśniegi,
pierwiosnki, zawilce, przylaszczki, krokusy, sasanki jesteśmy jej ozdobą. Jest nas mało,
dlatego jesteśmy pod ochroną. Nie zrywajcie nas i nie niszczcie! Chrońcie przed
wandalami! Odwdzięczymy się Wam za opiekę, kwitnąc i pachnąc najpiękniej, jak
umiemy.
Wiosenne kwiaty
- ćwiczenie rzutów - gry z piłką , kozłowanie + slalom
IV Nasze lektury
- zapoznanie z lekturą: „Pippi Pończoszanka” Astrid Lindgren ( fragmenty-załącznik)
- wykonać metryczkę (autor, tytuł, ilustrator) + rysunek do jednej z przeczytanych ostatnio lektur (lub fragmentu) w zeszycie lektur czy do eduk. polon.
- dyktando – przepisać po zdaniu z pamięci do zeszytu polon.:
Nadeszła wiosna. Pogoda na razie jest zmienna i kapryśna. Raz jest ciepło, raz zimno.
Dziś na dworze jest odwilż. Często słońce mocniej przygrzewa. Czasem jeszcze nawet
dokucza mróz. Na trawnikach wokół drzew widać pierwsze kępki trawy. Drzewa i krzewy
są jeszcze bezlistne, szare i brunatne. W niektórych przydomowych ogródkach można już
zobaczyć przebiśniegi i krokusy. Na polach zaczyna się ruch. Rolnicy rozpoczynają
prace polowe. Zwierzęta budzą się z zimowego snu. Przylatują pierwsze ptaki, które zimę
spędziły na południu Europy i w Afryce. Przyroda powoli budzi się do życia. Za miesiąc
cały świat pozielenieje. Zima w tym roku była bardzo przyjemna, ale dobrze, że się szybko
skończyła.
- utrwalenie liczb rzymskich do 12 i niektóre do 1000 - wykonać zad. 9, s. 39 do zeszytu matem. i przepisać liczby rzym. z ramki z ich „naszymi” odpowiednikami
- zabawa „Łańcuszek”- liczenie w pamięci typu: 300+20, +80, -200, +800,
-100, -50, +40 i 1000 – 600 – 100 = …., 300 + 500 + 200 =….
1000 – 200 + 400 =…., 600 + 300 – 500 =….
- odszukanie produktów zbożowych i pochodzenia roślinnego w kuchni i czytanie etykiet (skład, wartości odżywcze, data ważności) - można wkleić do zesz. przyr.
- skomponowanie zdrowego posiłku - krótki przepis do zeszytu przyr.
- etapy powstawania chleba – prosta „mapa myśli” do zeszytu przyr.
- pojęcia muzyczne : cicho – piano, głośno – forte ( do zeszytu muz.)
- zabawa muzyczna „Rodzinne echo”- wystukiwanie i powtarzanie rytmów
- ćwiczenia ruchowe: marsz, skłony, „jaskółka”, „ciuciubabka”, skok w dal z miejsca, krótki bieg na czas
- rysowanie motyla w programie: „Paint” z zachowaniem symetrii
Wszelkie zapytania proszę kierować na podany kontakt telefoniczny
lub mailowy nauczyciela.