Zadania dodatkowe na platformie e-podręczniki.pl - kl. III
(forma edukacyjno-zabawowa; realizacja programowa kilku edukacji)
Korzystanie z platformy w pełni po założeniu konta ucznia (dane wysłano na maila)
Proponowany termin wykonania: od 27 do 31.03.
Instrukcja:
W wyszukiwarce wybieramy adres platformy edukacyjnej do nauki zdalnej: e-podręczniki.pl.
- „Logujemy” się u góry po prawej stronie, jeśli mamy konto ucznia, tak najlepiej, aby w pełni korzystać z materiałów na platformie!
(Proszę starannie wpisywać dane logowania, gdyż jest ograniczona ilość podejść.)
- Następnie wchodzimy w jedno z trzech okien - „Kształcenie ogólne” a tam klikamy w „edukację wczesnoszkolną”.
(Próbujemy, aż się uda, zwykle kilka razy, ze względu na dużą ilość korzystających.)
- Wybieramy „Klasa 3 - Wiosna” na dole strony.
- Proponuję wybrać przez kliknięcie z „zielonej ikony chmurki z białymi kropkami po lewej stronie (Spis treści) ikonę 4 z „jaskółką” (Blok 23. Witaj, wiosno!)
Zadania:
Rozwiną się nowe ikony obok, klikamy na 1-miś (Temat 106: Psotny marzec) i wybieramy zadanie 2 przez białe kółko na dole lub znak przesuwania strony z boku - „strzałka”.
Zadanie 2: dodawanie i odejmowanie liczb trzycyfrowych (aby go uruchomić klikamy na kostkę, a żeby usłyszeć dźwięk - na trąbkę z boku po prawej stronie; z zadania wychodzimy krzyżykiem - x).
Zadanie 3: ćwiczenia w głośnym czytaniu wiersza: „Marzec” (można go rozwinąć na całej stronie i wcześniej wysłuchać przez odpowiednie ikony u góry po bokach - zalecane!)
- Teraz wybieramy ikonę 3 - puzzle (Temat108: Wiosenne przyloty)
Zadanie 2: przeczytać nazwy ptaków, szczególnie przylatujących w marcu (można bardziej znane zapisać do zeszytu przyrodniczego i 1 narysować i podpisać oraz poszukać informacji o 1 w Wikipedii i też krótko zapisać w zeszycie).
W ramach ćwiczeń relaksacyjnych, posłuchać nagranego śpiewu skowronka - zadanie 3 oraz głosu kukułki - ikona 4 - kostka (Temat 109: Ptasie gniazda - zadanie 4).
- Czas na ostatnią ikonę 5 - serce (Temat110: Kolory wiosny).
Zadanie 2: obejrzeć ilustracje pierwszych wiosennych kwiatów pod ochroną i o 1 z nich poszukać informacji w Wikipedii, zapisać krótką notatkę i zrobić rysunek w zeszycie.
Zadanie 4: obliczenia matematyczne do 1000 (postępujemy jak we wcześniejszym zadaniu matematycznym, według instrukcji).
Zadanie 5: Części mowy (czasowniki i przymiotniki wymyślamy do rysunku, można zapisać kilka w zeszycie do edukacji polonistycznej).
Udanej nauki przez zabawę! Jeśli zainteresują Was inne zadania oczywiście wykonujcie śmiało! Powodzenia!!!
Znajdźcie też czas na odpoczynek na świeżym powietrzu!!!
Wychowawca
Monika Dudek